Com aconseguir tràfic a un Negoci Online: SEO o Xarxes Socials?


Les xarxes socials estan canviant el hàbits dels internautes davant la cerca d’informacions i l’adquisició de productes i serveis a Internet. Per això el màrqueting online ha de canviar també les seves estratègies per aconseguir atraure visitants al negoci online.

Qui pensa que el què s’ha de fer és focalitzar-se en el imagesSocial Media Màrqueting i disminuir en SEO s’equivoca de molt. Tampoc Adwords soluciona el problema d’aconseguir tràfic a l’espai web. Les campanyes pay per click són un bon aliat sobretot per campanyes puntuals, però per aconseguir tràfic constant i durador en el temps, la millor manera és combinar diferents estratègies de màrqueting. El SEO o Posicionament orgànic en els motors de recerca i el Màrqueting en els Social Media són la part més efectiva per aconseguir bons resultats de visibilitat . Aquí oferim algunes dades sobre les tendències actuals pel què fa al màrqueting digital:

Tendències del SEO

El SEO està en avantatge en llarg termini. Més del 60% dels professionals de màrqueting online, estan d’acord que el SEO és el que obté més èxit en els objectius assolits per l’empresa digital. En segon lloc, les plataformes socials amb un 23%, mentre que els pay per click un 20%. És per això que les grans empreses augmenten les estratègies SEO en el seu pressupost en màrqueting. D’aquestes estratègies SEO la tendència actual és l’anomenada màrqueting de continguts. Produir continguts inèdits, de qualitat i útils per als internautes afavoreix a la millor valoració de Google de l’espai web i per tant al millro

Tendències de les Xarxes Socials

Les recerques orgàniques a Google i Yahoo van començar a caure al 2012 a causa del canvis en els hàbits dels internautes, s’augmentaven les recerques en les plataformes socials Facebook i Twitter. Actualment aquestes dues xarxes socials són les que ajuden més a créixer en tràfic al propi web però no ens hem de tancar dins d’aquestes plataformes. Les tendències canvien constantment i ràpidament sobretot en el què fa a les Xarxes Socials, no hem de deixar enrere, Google +, Pintarest o LinkedIn que aquests propers anys apunten fort per ser dels referents en les recerques dels usuaris internautes. Augmenta també ràpidament el vídeo com a eina de promoció, YouTube ha d’entrar dins d’una campanya de màrqueting.

Email Màrqueting

És encara poderós el poder que té el mailing o email màrqueting pel què fa a estendre la teva marca. Més del 80% de les campanyes de màrqueting de les grans empreses afegeixen aquesta estratègia. Hi ha més de 62 bilions de emails que s’envien diàriament, i la gent encara hi dedica molta estona a llegir els missatges. Aquesta és un recurs molt efectiu si se sap com usar-lo adequadament, és la font que dóna més conversions, més vendes (22%) a diferència del SEO que dóna més tràfic.

Articles al Blog

Amb igual importància és la necessitat de escriure articles com a part de l’estratègia SEO i Social Media. És una porta oberta sobretot per les petites i mitjanes empreses per aconseguir el seu tros de mercat.
Està estimat que les empreses que actualitzen el blog almenys 15 vegades al mes, generen més de 5 vegades més de trànsit que les empreses que no ho fan. Si estàs pensant en crear una campanya en els social media, el blog és el nucli de moltes d’aquestes estratègies. Quasi un 62% de les empreses que utilitzen el blog com a estratègia de màrqueting diu que aquest contribueix més que cap altre mètode per fer créixer la seva empresa a Internet. Igualment el blog és el màxim contribuent a generar continguts per a l’espai web i per tant, pot també ser el nucli de l’estratègia SEO.

No ens limitem a promocionar la nostra empresa a les xarxes socials, hem d’integrar sobretot el SEO en la inversió online. Tanmateix, és també important d’adonar-se de que màrqueting en els Social Media no és només utilitzar Facebook, Twitter, Pinterest, i/o altres gegants actuals, hi ha altres formes de màrqueting social que és considerat menys sovint, però és igualment potent. El Correu electrònic i bloguejar són formes més velles de màrqueting de socials però estan demostrant que encara són eficaços.


Deixa una Resposta