SEO, SEM, SMO, SMM, SERP, SERM?


Amb aquest article volem aclarir algunes de les sigles que utilitzem quan parlem de màrqueting on-line, què signifiquen i en què consisteixen:

SEO: Optimització de Motors de Recerca

En anglès Search Engine Optimization o sigui, Optimització de Motors de Recerca. Els motors de recerca no és res més que els cercadors que tots coneixem: Google, Bing, Yahoo, Ask, etc. Entenem com a Optimització la preparació d’una pàgina web perquè la seva indexació en aquests cercadors sigui la més adequada possible i, per tant, figuri en millor posició en el rànquing de pàgines. Se subdivideix en 2 categories: SEO On Page (dins la pàgina), és a dir, tot el que figura dins de la web des dels continguts, fins a l’estructura passant per modificacions en el codi; i, SEO Off Page, que seria el paper que desenvolupem els On-line Marketers i que es basa en tot el que hi ha fora de la pàgina, és a dir, a aconseguir popularitat fent que la URL (hiper-vincle) de la pàgina figuri en el major nombre possible de llocs webs. Un dels recursos que tenim són la inscripció manual del nostre lloc web en els Directoris.

SEM: Màrqueting en els motors de cerca

En anglès Search Engine Marketing. És a dir, Màrqueting en motors de recerca. La diferència principal amb el SEO és que aquí cal pagar per uns anuncis que compres al cercador i que solen aparèixer en el lateral dret dels resultats de recerca i en les 3 primeres posicions (que, casualment és la zona en la qual més clics es fan, la zona calenta). El més comú és fer les campanyes a Google Adwords, on es fan licitacions per unes paraules claus i per cada clic que facin els usuaris has de pagar la quantitat licitada. L’anunci apareix quan l’usuari escriu aquestes paraules clau per les quals has licitat en el cercador. Els resultats són molt més ràpids que el SEO, però si la campanya cessa també és probable que ho faci el nivell de visites, si no és que la campanya no era molt eficaç.

SMO: Optimització per a Xarxes Socials

En anglès, Social Media Optimization. En català, Optimització per a Mitjans Socials. Els mitjans socials d’internet són aquelles pàgines que permeten una interacció entre usuaris i l’intercanvi de continguts com per exemple: Facebook, Tuenti, Flicker, Linkedin, Blogs, Twitter,etc. L’Optimització per a Mitjans Socials és preparar la teva pàgina perquè el seu contingut sigui fàcilment promogut a través d’aquests mitjans socials i comunitats online. Són aquests botonets per compartir contingut, enviar, pujar a Facebook, a Flicker, marcar en Delicious,twittejar, etc. que solen aparèixer sota cada artícle, producte, informació vària del lloc web.

SMM: Màrqueting a través de les Xarxes Socials

Les sigles signifiquen Social Media Màrqueting, és a dir, Màrqueting a través de Mitjans Socials. Es tracta de promocionar activament la web mitjançant referències (quan penges un enllaç en Facebook per exemple ) o enllaçar el seu contingut a través dels mitjans socials en qualsevol de les seves vessants.

També es pot pagar publicitat però generalment sol fer-se de gratis creant-te comptes en cadascun d’aquests mitjans. No és l’idoni per a la venda de productes, el seu objectiu principal ha de ser el branding o la generació de notorietat de marca. Genera visibilitat, ajuda a construir una reputació a internet, és un suport al SEO i, sobretot, genera feedback dels teus usuaris. És a dir, aconsegueixes molta informació sobre els teus  potencials clients.

SERP: Pàgina dels resultats del cercador

Search Engine Results Page o sigui, la pàgina de resultats que ofereix el cercador. El rànquing de webs que apareix quan escrius unes paraules clau. Bàsicament, és mirar quin resultat obté la teva pàgina en aquest llistat en posar les paraules clau per les quals vols posicionar-te.

SERM: Gestió de la Reputació en els Motors de Recerca

Search Engine Reputation Management. En català, Gestió de la Reputació en els Motors de Recerca. Es tracta de controlar el que apareix sobre tu quan et busquen a través d’un cercador. El més important, la posició en què apareix cada contingut. Per què? Doncs perquè l’ideal és que els comentaris negatius que hi ha sobre tu o la teva empresa a internet, apareguin el més allunyat possible de la primera pàgina de resultats. D’aquesta manera, t’assegures que el que llegeixi la gent sobre tu sigui sempre positiu. Hi ha moltes estratègies, una d’elles és posar comentaris o notícies positives en pàgines que estan molt bé posicionades (ho utilitzen molt els diaris com El Mundo, El País, etc.)


Deixa una Resposta