10 Errors a Evitar en el Posicionament Web


Si tens una pàgina web llavors ja saps la importància que té el seu número de visites. El trànsit és l’única cosa que realment compte, ja que sense visitants, no hi ha vendes. I és el Posicionament web en els motors de cerca el que s’ocupa de procurar-ho.
Posicionament web
Les petites i mitjanes empreses normalment és el propietari o el dissenyador de la pàgina web l’encarregat d’aconseguir trànsit a la pàgina. Tot i que l’ideal seria posar-ho en mans d’un professional SEO, no tots veuen la necessitat de fer-ho.

Tot i això, cal però primer tenir clar que qui genera més visitants de clients potencials són els motors de cerca. Naturalment es pot escollir l’anunci a pagament però els seus costos són molt alts. Utilitzar els motors de cerca per portar visitants interessats en el teu producte, es el mètode menys car sabut.

Malauradament, molts propietaris de pàgina web no entenen la importància de visibilitat en els motor de cerca, el qual és qui els porta les visites interessades. Donen més importància a invertir en un pàgina web “bonica”. No és que això sigui dolent, però és realment secundari per el posicionament en els resultats de recerca de Google o Yahoo.

Seguidament dono algunes altres equivocacions comunes que fan molts propietaris de Pimes a l’hora de gestionar el seu espai web i l’intent d’aconseguir més visites:

1.No utilitzar les Paraules Clau eficaçment.

Aquesta és probablement l’àrea de treball més critica alhora de desenvolupar un projecte web. Escollir les paraules clau idònies per el producte que s’ofereix és essencial perquè els clients potencials trobin l’espai web en els cercadors. L’ús incorrecte farà que l’espai web sigui poc visible i conseqüentment amb molt poc transit.

2. Repetir sempre les mateixes paraules clau

Quan utilitzem sempre les mateixes paraules clau una i una altra vegada, els motors de cerca poden degradar o fins i tot saltar-se la pàgina o espai web.

3. Robar contingut d’altres webs

A internet sembla fàcil aconseguir contingut, fotos o elements gràfics per omplir el teu espai web però cal evitar-ho absolutament. No només és una qüestió d’ètica professional sinó també perquè els motors de cerca son molt llestos i saben detectar la duplicació de continguts. Fins i tot poden impedir que surtis als resultats de recerca.

4. Utilitzar Paraules Clau no relacionades amb la pàgina web.

Molts propietaris d’espais web, no molt ètics, intenten obtenir visibilitat en els motors de cerca utilitzant Paraules Clau populars, encara que aquestes no tinguin res a veure amb la pàgina web presentada. Utilitzar per exemple “sexe”, el nom d’una celebritat, temes d’actualitat, etc. dins els meta-tag d’una pàgina, es considera spam per els motors de cerca. Per tant, no portarà més visibilitat sinó que pot arribar a ser banat i no sortir més en els resultats orgànics de recerca.

5. Farcir l’espai web de Paraules Clau

Semblant el què he dit en el punt dos però també tenint en compte l’ús del paràmetre “alt” per descriure gràfics de la pàgina web. Si aquests no són realment descriptius, sinó una manera de plaçar paraules clau dins la pàgina, els motors de cerca podran considerar la pàgina com spam.

6. Amagar text

És ben sabut que és una pràctica molt desaconsellable però encara hi ha dissenyadors web que l’utilitzen. És la d’amagar paraules clau o text del mateix color que el fons de la pàgina o utilitzar una mida minúscula de les lletres per fer-ho illegible per qui visita la pàgina però visible per els motors de cerca.

7. Col•locar enllaços a qualsevol lloc

Els motors de cerca, per valorar la teva pàgina web també tenen en compte els enllaços d’entrada que tens. Cal tenir molt en compte on es presenten els enllaços d’entrada i ser escrupolosos, és millor la qualitat que la quantitat. Sobre aquest tema en parlo en el següent article: Els Enllaços d’ Entrada de Qualitat

8. Creure que tots els motors de cerca són iguals.

Moltes persones pensen que tots els motors de cerca (Google, Yahoo, Bing, etc) tenen les mateixes regles alhora de valorar un espai web però no és així. Cada un té unes regles pròpies que a més, són mutables en qualsevol moment. Aprèn què vol cada motor de cerca per tenir visibilitat alta i practica-ho.

9. Utilitzar Allotjament Lliure

No allotgis el teu espai web en plataformes gratuïtes. Molts motors de cerca eliminen contingut d’aquests amfitrions.

10. No controlar els enllaços trencats

Fes un seguiment exhaustiu d’enllaços trencats, textos errats, gràfics o fotos desaparegudes de totes les pàgines de l’espai web. Controla tots els elements de cada pàgina perquè hi hagi connexió del camí que ofereixes en el destí.

Això és només uns quants dels mètodes i tècniques que hauries d’evitar per no denejar el teu espai web. Si no creus que no necessites un SEO, has d’invertir en temps per aprendre les tècniques apropiades per la visibilitat en els motors de cerca, que farà que augmentis el trànsit de l’espai web.


Deixa una Resposta